U heeft zich vast wel eens afgevraagd waar de letters D.V.V. voor staan: Door Vrijheid Verenigd. De naam is ontstaan omdat de vereniging net na de oorlog in juni 1945 is opgericht. In eerste instantie als buurtvereniging en later steeds meer als speeltuin. Het huidige terrein van de speeltuin, gelegen tussen de woningen van de Sport-hoflaan, Platanenlaan, Wilgenlaan en Rusthofflaan, is in 1952 in gebruik genomen. In 1968 is de speeltuin vergroot tot ca. 4.000 m2.
De ingang van de speeltuin ligt tussen Sporthoflaan 26 en 28.

Door de jaren heen zijn er veel nieuwe speeltoestellen bij gekomen. Twee speeltoestellen, die door de eigen mensen van DVV zijn ontworpen en gebouwd, zijn landelijk bekroond.
De waterspeelplaats met stromend water in de zandbak en het speelkasteel.

Door de landelijk aangescherpte veiligheidseisen zijn diverse speeltoestellen aangepast en één toestel is zelfs vervangen. Wij waren er trots op dat de speeltuin al snel het predikaat veilig kreeg. Elk jaar wordt aan de hand van een logboek elk speeltoestel gecheckt op veiligheid en functioneren.

Het is wel zo dat door de steeds strenger wordende veiligheids-eisen de werkzaamheden met betrekking tot het onderhoud zijn toegenomen. Helaas merken wij ook dat steeds minder mensen zich willen inzetten voor de speeltuin en dan met name voor het onderhoud. Een steeds groter wordende belasting voor een steeds kleinere groep. Dus als u het leuk vindt om te klussen of het gras te maaien dan kunt u zich altijd daar voor aanmelden. Op zaterdagochtend zijn er veel vaders in de speeltuin, die misschien een handje kunnen toesteken.

U bent van harte welkom!

To Top